Sep 16, 2012

Glam

So, this is the last almond shape for now, I swear! ^^
My camera has serious issues with capturing purple, and apparently red lipsticks too. The lipstick is really a dark, almost blood coloured lovelyness, but on the pictures it appears much more muted..
Im out of inspiration for now, some more looks are coming up but they are not as funny.
But! I actually had a dream where I was doing molecular makeup. Haha. Must be because Im studying chemistry in school atm. I might just do it. Black, red and white dots? Oh yes.

Nu så, nu är det sista mandel-formen här. Lovar! ^^
Min kamera har verkligen stora problem med att fånga lilafärger, och tydligen också problem med att fånga röda läppstiftfärger med. Det här läppstiftet är verkligen en mörk, blodig, fantastisk röd, men på bilderna så framställs den som mer dämpad.
Jag har lite slut på inspiration för tillfället.. Men fler sminkbilder är på G. Kanske inte lika rolig som den här då, men iaf.
Dock så hade jag en dröm om en molekylär sminkning. Haha. Måste vara för att jag pluggar kemi i skolan för tillfället. Men jag funderar på att göra det. Svarta, röda och vita prickar? Oh ja.





Products Used
EYES
Lime Crime Eyeshadow Helper
Barry M Fine Glitter Dust - Black Purple (#23)
IsaDora Crystal Mauve palette - Top left, for highlight
NYX Slide on pencil - Jet Black
bareMinerals Curl & Lengthen Mascara
Lashes: kkcenterhk A009

LIPS
Illamasqua - Box