Jul 28, 2011

Dag 2: How did you learn to put on makeup?


How did you learn to put on makeup?


Ptja. Pysslat många år med sotning och eyeliner. Så det sitter lite i handleden. Träning träning är det.
Men mitt intresse för smink började nog bara för ca ett år sedan. Då jag upptäckte att det faktiskt var lite underhållande med färg.
Sedan hittade jag Pixiwoos youtubekannal. Och hittade Sussies Saga via bilddagboken, och därifrån Sminkan sedan var jag ute i bloggvärldens alla sminkhörn. ... Well kinda.
Videos, bloggar, googlandes på tips och reviews, kikandes på filmer och ställt massa frågor på forum och lite överallt är väl det som har lärt mig om annorlunda produkter, tekniker, tips och tricks osv.
Nyfikenhet och envishet tror jag är key i till att 'lära sig' att sminka sig.
Fast jag lär mig ju fortfarande. Heh.

Nog den första sminkningen jag lade upp på bloggen. 
När jag bestämde mig för att den skulle bli sminkblogg ^^


Cool chey