Jul 28, 2011

Dag 1: When did you start putting on makeup?

Knycker KillerColours 30 dagars frågestund!


When did you start putting on makeup?

Oh. Jag minns inte riktigt om jag var förtjust i smink som barn. Älskade att kladda på min sminkdocka dock. Hon var alltid full av glitter!
Sedan började jag nog på mig själv i 4an -5an. Kajal. Och rätt mycket av det :') 
I runt sexan började jag använda ögonskugga. Rosa var den. Rosa skugga och svart kajal. Tror jag. Kanske inte kajalen. Inte vackert.
Sedan hände det en grej.. 
Och det blev en nedrans massa eyeliner. Vingar och taggar och knallröd ögonskugga samt knallröda läppar. 
Jag har tyvärr inga bilder på detta fiasko, för min hårddisk med dessa bilder krashade.
Detta körde jag nog med från i 8an-9an upp till första året i gymnasiet. Där försvann det röda efter första terminen. Men det svarta kladdet finns kvar. Och på bild!


 En sexton-sjutton år kanske?`Borstade aldrig håret på den tiden. Suck.
Skippade taggen i innervrån och storsatsade på svart sot..

 1000 ton metal!
Hade gått ut gymnasiet på båda dessa bilder.
Måste varit en 18 då i alla fall.
Övergångstiden var ingen ögonskugga alls, och tunn tunn eyeliner. Med tagg och vinge.
Såg hemskt ut.