Nov 18, 2010

Review: ACO 'Cliniderm Gentle Volume Mascara'

Jag läste från en frän norskas sida att ACO är ett av de få märkerna som inte testar sina ingredienser på djur.
Det är vad jag ju är på jakt efter, om ni hängt med i mina gamla inlägg.
Cureltyfree.

Det ÄR förbjudet att testa på djur enligt EU. Men det gäller BARA den färdiga produkten.
Därför stoltserar de flesta bolag med att de inte testar. Medans de i själva verket testar sina ingredienser.
Det finns andra sätt att testa dem, men det vill dem väl helt enkelt inte.

I alla fall. Aco är ett av märkerna, och fick höra att deras mascara är bra.
Så jag sprang och köpte den, kostade en 100. Inte värre än något annat märke.
Samma person sa också att det inte var några parabener i, och därför blev mascaran snabbt gammal och kliig i ögonen. När jag läser ingredienser står två parabener med. Hum. (Paraben = konserveringsämne)

Gjorde rent ögonen helt och testade den med kanske fyra drag.
Här är resultatet. Oredigerat. Med mascara fläckar på ögonlocket. Tog bort det värsta.

Slarvigt målat, men inte illa va?
Jag gillar den! Ska testa en hel dag hur den håller sig. Men första testet var toppen!