Sep 26, 2012

Editing. Thoughts?

Since MadamNoir did a post on how she edits her pictures and so on, I thought I would do the same.
Im actually that kind of person that could stop following a persons blog if I think they edit their pictures way too much.
I see it as cheating. Not always, but sometimes. Blur can make the edges of the makeup be really really smooth, and maybe they are. Maybe they are really rough and uneven. Who knows?
If someone edits their skin a bit, when they have skin issues, its ok. I have no problem with that.
Dont get why you should edit a perfect skin to be even more perfect, thats just insane.

If the face is too perfect, the edges is too perfect, what else could have change? How does this picture really look?
Editing can do alot, and perhaps too much.

So. I keep it simple. Im lazy, I have bad skin, my eyebrows are growing everywhere. And you get to see all that loveliness ;)
And I use a simple digital camera (a Casio Exilim Ex-H15 to be exact) to take my pictures. It does not take the best pictures in the world, compared to a system camera.
But frankfully. I dont want to buy an expensive system camera just to take photos of my eyes. I rather buy more makeup or go on a trip ;P

MadamNoir lade nyligen upp ett inlägg om hur hon redigerar sina bilder, tankar osv. Så jag tänkte jag skulle göra detsamma.
Jag är nog tyvärr en sådan person som kan sluta följa en persons blogg om jag tycker att denne redigerar sina bilder alldeles för mycket.
Jag ser det som ett fusk. Inte alltid, men ibland. Oskärpa i kanterna kan få uttoningen att se väldigt väldigt mjuk ut. Och kanske är den mjuk. Kanske är den hård, ojämn och fläckig. Vem vet?
Om någon redigerar sin hy, då de har lite problemhy, det har jag inga problem med.
Däremot förstår jag inte varför man redigerar en perfekt hy till att bli ännu mer perfekt. Det är ju bara galet.

Om hyn är för perfekt. Om kanterna är för perfekta. Vad mer kan ha blivit redigerat då? Hur ser den här bilden ut egentligen? 
Redigering kan göra mycket. Och kanske för mycket.

Så. Jag håller det enkelt. Jag är lat, har dålig hy, och mina ögonbryn växer lite överallt. Och ni får se allt det fantastiska ;)
Jag använder en vanlig digitalkamera (Casio Exilim EX-H15 för att vara exakt) för att ta mina bilder. Den tar inte de bästa bilderna i världen, om man jämför med en systemkamera. 
Men för att vara ärlig. Jag vill inte köpa en dyr systemkamera bara för att ta kort på mina ögon. Jag köper hellre mer smink eller åker på en resa ;P

So..
Make up done, pictures taken, click click, on to the computer, open up Photoshop CS6, crop the pic.
Then the boring part. Here's last posts make up.

Unedited.

I hate mascara dots. Healing tool will take them away if I forgot before taking pictures.

 If the picture has the right coloring, I will just use Levels. To make some contrasts pop.
If the colouring is not awesome, I just use the Photo Filter and find the right filter.


 Tadaaaa - End resault!

So, what are your thougts on editng?
Or on my editing? Do I do too much or too little? 

Vad tycker du om redigering? 
Eller hur tycker du om min redigering? Gör jag för mycket eller för lite?