Aug 10, 2011

Inspiration?

Sitter och klottrar i mitt lilla Saker jag glömmer att komma ihåg-block om lite sminkningar jag borde/vill göra.

Efter lite inspiration ifrån Michelle Phan och  MissChievous så ville jag göra en brunguldig sotning á la Angelina Jolie/Diana Argon. 
Efter att ha kikat igenom MakeUpByJangsaras blogg lite mer så kände en Steampunk-inspirerad lite lockande också.
Och jag vill lära mig göra en cut crease. Har försökt men inte fått rätt färger och inte den där skarpa linjen som behövs.
Och jag såg Promise Phans Poison Ivy och satt och tänkte att man kanske skulle göra temasminkningar med Superheroes/Villians? Vore skitcoolt. Jag som gillar superhjältar. Haha!


Hur coolt vore inte det här sminket! Ser det framför mig!


.. Och sedan dök Gogol Bordello upp på spelningslistan och tanken om en lila, gypsyinspirerad sminkning tog form. 
Finns det gypsysmink? Jag vet inte. Det tar vi helt enkelt reda på! (Ja det fanns det, tack google. Skitcoolt är det också)
Har lite saker att fundera ut i alla fall. Länge sedan jag kände mig inspirerad. Fast det kanske märks



Coolt som fan!