Aug 2, 2011

Day 4: Do you like wearing foundation? If so, what's your color and favourite?

Oj jag är nog en sådan där som inte kan leva utan foundation. Problemhy och väldigt obekväm med att visa den :')
Men jag har just kommit över att ha kakig, onaturligt täckande och försöker hitta lite nya.

I många år körde jag med Loreals True Match, enbart för att det var den enda som var så pass ljus att den passade mig. Men jag hatade den! Den satt så dåligt i ansiktet och rann bort och var hemsk.
Testade en ifrån Isa Dora som var rätt ljus, men gillade inte den heller. Sedan gav jag mig på Make Up Stores Matte foundation i Milk.
Sedan har jag faktiskt inte testat fler flytande!  Men Make Up Stores Matte är nog den jag gillat allra bäst.
Suttit bra och varit täckande men ändå inte kakig.
Just nu har jag ögonen på en Chanel Matt Lumiere i Clair (Sa hon i affären, jag är lite skeptisk. Gul? ne.)

Testar min första mineralfoundation just nu. Som jag är förälskad i!
Det ser så naturligt ut att jag bara sitter och glor på min hy i spegeln.
Everyday Minerals Intensive Base i Fair och Sandy Fair (ser ingen skillnad på dem), och Matte Base i Golden Fair och Linen (ser ingen skillnad här heller)