Aug 3, 2011

Dag 5: Favourite lipstick, lip gloss and lip liner?



Jag har ju min vägran med rött hår och rosa läppstift. Även trots rosa läppstift är jättefina så gillar jag inte alls hur det verkligen skär sig mot hårfärgen. ^^
Använder sällan gloss. Aldrig köpt en liner men äger några ändå.

Såatteeeh.. Har två röda läppstift som jag älskar.
Det ena är ett glansigt rött ifrån Lancome L'absolu Rouge, tyvärr ser jag inte vad det är för färg. ML--3 tror jag det står. -- är helt utsuddade symboler.

Det andra är ett lite mattare och mörkare ifrån Nivea True Intensity. Nummer 10 - Red Power.
Detta köpte jag dock som 15åring, och tror inte det finns i affärerna längre. Men det är fortfarande fräscht!

Gloss.. erh.. Använder mest mitt lip balm ifrån Lush ifall jag vill ha lite glans på läpparna.

Pennor då. Har en jag använder bara för att få en lite mörkare läppfärg.
Yves Rochers Pink Lip Pencil. Heter den helt enkelt.
Vill jag ha dem mer nude använder jag The Body Shops Lip Liner, shade 10 Pink Brown
Under de röda läppstiften brukar jag köra Diors Lipliner Pencil 643 Rosewood

Jääättegammal bild med nivea läppstiftet. Färgen kommer inte till rättvisa men hade inga bättre bilder på det.

Och Lancome läppstiftet. Min syster ute till vänster som har på sig det.