Jun 8, 2011

Review: Lush Lip Scrub Mint Julips & Lush Lip Balm Honey Trap

Med mitt nya visakort och faktiska pengar på kontot drog jag omkring min vän runt i Uppsala.
In på Face och tog på allt som gick att ta på. Kicks och pilla på det ena och det andra. Snabbis förbi Åhlens med en tanke "Det ska jag köpa vid nästa lön". Och tillslut in på Lush. Jag hade sådan energikick - var som ett barn i en godisaffär. Vilket jag kanske påpekade för den stackars fröken som jobbade där. Jag sa att jag ville äta allt.
Kikade på Hudvårdshyllan i ca 15 min. Gick över varenda liten rad. Tog ett var i affären och det slutade med att jag köpte dessa två för 89 kr styck.

Lush Lip Balm - Honey Trap och Lush Lip Scrub - Mint Julips.

Lush själva skriver:
Mint Julips
Innehåller stimulerande mint (plutläppar?) och är avsedd för dina läppar. Kanske kan det hjälpa dig att vara cool i passionens hetta!

VEGAN. Castor Sugar, Organic Jojoba Oil (Simmondsia chinensis), Vanilla Extract (Vanilla planifolia), Tagetes Oil (Tagetes minuta), Peppermint Oil (Mentha piperita), *Limonene, Flavour * Occurs naturally in essential oils


Lip Balmet stod det inget om..
Men innehållet är i alla fall

VEGETARIAN, Oat Milk (Avena sativa), Almond Oil (Prunus dulcis), Beeswax (Cera alba), White Chocolate, Glycerine, Organic Extra Virgin Olive Oil (Olea europaea), Cetearyl Alcohol, Shea Butter (Butyrospermum parkii), Flavour, Honey, Cold Pressed Organic Wheatgerm Oil (Triticum vulgare), Carnauba Wax, Sodium Borate (Borax), Peppermint Oil (Mentha piperita), Vanilla Absolute (Vanilla planifolia), Sweet Wild Orange Oil (Citrus sinensis), *Limonene, Methylparaben.

Och så testar vi dem!


Skrubba skrubba med Mint Julips. Som förövrigt luktar helt fantastiskt.
Och jag vet inte riktigt hur ni andra som använder Lush Lip Scrubs gör.. Men jag slickar upp det!
Smakar socker och mint. Nom!
Och på med balmet.
Kanske ingen pluteffekt som dem satte frågetecken på. Men mina fnasiga läppar blev definitivt bättre.
Sen att balmet också luktar galet gott och sitter som attan.
Man känner nog att det sitter där i flera timmar. Dock inte efter man ätit.
Tatt på mig det ca tre gånger idag sedan kl 10 imorse. Klockan är nu 18.

Lush får en stor tumme upp!