Feb 3, 2011

Dark Green Tutorial


Emma bad mig om en liten sotningstutorial. Och eftersom jag vet att Emma gillar grönt, så satsade jag på det.
... Vem lurar jag. Jag älskar grönt! Hur kan man inte älska grönt?


Dessa är då produkterna och verktygen jag använde mig av.
Viva La Divas fina färgpalett som heter någonting.
Viva La Diva Doomed Eyeshadow Dark Green
Face Eyeshadow Mist. H&M kajal, ögonbrynspenna och fixeringsgele. Mascara.


1. Börja med att grunda ögat. Har du oljiga ögonlock, använd primer. Annars räcker det med foundation.
2. Måla på tjockt med kajal längs rörliga ögonlocket. Behöver inte vara snyggt gjort alls.

3. Smeta ut med det svarta med fingret, bara så det blir en kladdig, lite mörkare grund.
4. Använd en fluffig pensel (den i mitten på min bild) och tryck fast den skugga du vill sota på det rörliga ögonlocket. Tryck, inte dra.
Ta en mindre pensel och tryck fast under ögat.
Här är det antagligen bra att veta att du inte bör lägga foundationen först, för ögonskuggan kommer falla ned.

5. Använd en ren, fluffig borste (Jag använde den första, rundade) och sudda kanterna med. Inga skarpa kanter. Sudda uppåt och utåt, så långt du vill ha sotningen.
6. Jag brukar använda Mist-skuggan till att tona ned kanterna med. Bra inköp.

7. Placera en ljus, skimmrande skugga i ögonvrån, under ögat och på brynbenet. Den du trivs bäst med. 
Jag använde den guldiga ifrån Viva La Diva-paletten. Sudda ihop. 

8. Sudda helt enkelt tills du är nöjd med resultatet! Suddar du för mycket, lägg på mer. Och sudda ut.
Jag lade lite av den ljusgröna färgen i globlinjen för att.. jag gillade det.
På med mycket kajal både över och under. Och i våtlinjen. 
Blir det klumpigt under, ta en liten borste och sudda sudda!
Ögonbryn och mascara. Ta bort det som trillat ned. På med foundation och resten du brukar ha.
Klart!



Hoppas den sista bilden med text här ska kunna förklara lite. 
Lycka till! <:

Ber om ursäkt för ögonbrynen förresten. Dem är helt vildvuxna för tillfället. Försöker bege mig på en quest att tämja dem.